04 maart 2011

Eenvoudige Seitan-Macaroni Stoofpot

Niets makkelijker dan een gerecht dat je kan maken in 1 pan! Voor deze recept deed ik inspiratie op in een kookboek van mijn moeder uit de jaren '60 - ik heb wel een en ander veranderd, voornamelijk het gehakt vervangen door seitan, en het resultaat was verukkelijk. Zelfs mijn middelste zoon, onze kieskeurigste als het op eten aankomt, vond het heel lekker. Conclusie? Mama heel blij en recept zeker op de blog!

Voor 3-4 personen:

120 g. macaroni (of andere kleine pasta), 200 g. gehakte seitan, 1 kleine ajuin, fijngesneden, 1/2 rode paprika, in blokjes gesneden, 1 knoflookteentje, fijngesneden, 4 kl olijfolie classico, 1 blik (400 g) gehakte tomaten, 1/4 kl curcuma, zwarte peper en zeezout naar smaak

Olie laten opwarmen in een braadpan en de macaroni, seitan, ajuin, paprika en look er eventjes in bakken met de curcuma en zwarte peper, tot de macaroni wat krokant begint uit te zien. Tomaten erbij doen met hun sap, plus 1x de blikinhoud van water. Aan de kook brengen en dan 20 minuten laten pruttelen met de deksel erop. Bijkruiden als nodig. Je kan ook eventueel, en naar eigen smaak, vers of gedroogde kruiden toevoegen. Smakelijk!

2 opmerkingen:

Linda zei

Een snelklaarrecept, ik ga het zeker eens proberen ... ik ben benieuwd !

Kiek es Ier ! zei

Ik heb hem opgeslagen ben gek op seitan.Maar met macaroni heb ik het nog niet gegeten.